Wednesday, October 8, 2008

Salam Aidilfitri =)


Assalamualaikum... =)

Wah, lama x jenguk lamanku ni...

Maklumla... masih dlm mood raye.. So nak surf internet pun terbatas...

Ok, let me flashback all memories during Raya... (mane yg igt la...)

Mlm raye tu aku tdo umah pupu.. Segan sbenarnyer.. tp wat slambe je la :) Tolong isi kuih2 raye dlm balang... Hurmmm, rindu sgt mase Mak ader... Mak, adik doakan Mak bahagia di sana.. Rindu mak sgt2... :'(

Then mlm tu... aku, pupu & adik g downtown.. wat henna drawing.. that was cool!!! Cantik kaler dia.. x mcm sbelum nih .. :)

Pagi raye.. aku bgn awal, balik umah... pakai baju raye... sedondon ngn tunang tersayang.. :) .. Perut pulak asyik memulas je.. tatau nape...

Then, pupu amik g umah.. aku pun beraye kat sane.. Mak masak Nasi Briyani, Rendang Ayam, Kuah Kacang & lemang... Pastu pulak sessi bgambar etc...

Aku & pupu g ziarah pusara Mak yang tersayang... Kan best kalau mak masih ader..............

Petang raye, g beraye umah apis kembar.. pastu g umah Kak Chak... Semua mkanan cedap2... Nasi Impit, Kuah Lodeh, Rendang Ayam.. & Kak Chik bawak Daging Masak Long Biah.. Best!!!! Jumpe semua anak2 buah tersayang kat saner... Qina & Narah pun ader... :)

Raye ke-2, aku g beraye umah maksu ngn pu, mak, ayah, adik & along... Maksu masak nasi lemak, mi kari & mcm2 lagi.. semua cedap bangat!!!! (pssttt..... rosakla diet!).. Balik dari umah maksu, aku & pupu g Galaxy, Ampang… Tgk wayang cite Senario.. Okla citer tu… Cuma x se-best garapan Aziz M.Osman dlm Lagi2 Senario… Jalan cite ni mcm kartun ckit.. Ader gak lawak2 yg kurang menjadi… Yg x best nye, Ahmad Idham siap promote filem2 dia dlm Senario ni… Hurmmmmmmm, sape la aku ni nak kritik kan??? (Cewahhhhhh~~!!)

Malamnyer, gigi geraham aku start cakit.. Pu nak bwk aku g klinik gigi... tp semua da tutup.. jam pun dah kul 10 p.m. lebih dah mase tu.. Patut laa... cian aku.. terpaksa kunyah belah kiri.. Dah la x biase... tahan je la.. Pu belikn ubat cakit gigi buatan Thailand.. Alhamdulillah, pas telan 2 biji, lega terus.. (dgn izin Allah)..

Raye ke-3, aku, pupu & ya g beraye umah Pakcik Zul & Pak Ngah… Smpai sane, mak, adik & along dah ader.. Kat umah Pakcik Zul tu, perhhhhhhhhhh… x terucap betapa sedapnya Lemang (siap ader jagung lg!) & rendang ayam nyer… Aku mkn bertambah2… Smpai skang aku masih teringat2 lg keenakan lemang & rendang tu… Memang 1st class!!! 2 thumbs up! Pakcik Zul siap bungkus kan lemang utk aku bwk alik… Then, singgah umah Pak Ngah.. Makan lg… Alik tu Pak Dak belanja sume mamam kat Satay Hj. Samuri kat Tmn. Melati… Wah!! Byk nye mkn!!!! Alhamdulillah, rezeki Allah…

Mlmnye g makan2 kat umah abg Chak... Menu? Spaghetti Bolognaise, Nasi Tomato, Ayam Masak Merah, Kari Daging & Nasi Impit...

& Raye ke-4, abg Yong wat mkn2.. Mkn steamboat tau!!!! Ala2 Johnnys Restaurant gitu.. sedap bangat!!!! Menu lain? Mee goreng, lemang, nasi impit & rendang kerap... sume best!!!!!

Balik dari umah abg Yong.. aku, ude, pupu & ya g Tesco, Ampang.. Teman ude beli brg dapur... Mase tu la mata kiri aku start cakit.. merah sgt & timbul biji dlm mata putih.. pu ckp macam nanah... aku dah risau... esoknye naik lg sebiji... Alhamdulillah, 2 ari pastu beransur pulih.. risau gak...


Wah! Uda kasik duit raye utk aku!!!! RM50! Thanks my cyg... Ingatkn dah bsr2 cmni x dpt dah... Rezeki anak2.... (kata ude.. hihi)

Aha.. dah 2 ari berturut2 aku g lunch kat Azeezah Station, Pandan Indah... Makanan dia cedap2 bangat.. Harga amat berpatutan.. Rupanye2 En.Ibrahim yg dlu bukak kedai kat UIA dah keje kat situ.. siap belanje aku & pu mkn.. Thanks so much.. Moga dimurahkan rezeki anda.. Amin...

Arini mosan jer.. Kak Deela xde... ader 2 days workshop kat UIA, Gombak... Kak Deela tggalkan bekal utk aku lagi.. kek batik!! Wah! My favorite! Thanks dear.... Miss u so much.. Meh la balik cpt!!!

OK... continue lg... mwahhh~!!

No comments: