Wednesday, June 18, 2014

Sweet Genius


Assalamualaikum...

Sape suka tgk SWEET GENIUS angkat tgn!!



Heee... S.G ni salah satu reality show peberet aku tau :) ... Disiarkan setiap Jumaat, jam 10.00 mlm kat AFC @703... Tapi, sedihhhh.... dah 2 minggu takde... agaknya season ni dah abis kot... 

Hosnya (mcm gambar kat atas); Chef Ron Ben-Israel... dari ape yg aku bce kt wiki, dia seorg pastry chef yg sgt2 pakar dlm membuat dessert... ni kat bwh contoh gambar2 kek yg dia hasilnya... nak tgk lebih lanjut, sila gugel je k..




Kreatif angat2 abg Ron kite nih

Ok berbalik pada tajuk, utk setiap episod S.G ni, ada 4 org peserta yg bertanding & terdapat 3 pusingan; Chocolate, Candy & Cake... Gitu.... 

Utk setiap pusingan, peserta akan diberikan 1 inspirasi (atau tema) & bahan wajib yg mesti digunakan utk setiap hidangan... Bahan wajib yg diberi kadang2 x masuk akal pun ada... contohnya rose petals, ketchup, yellow pepper... kadang2 nama bhn2 tu pun aku x penah dgr... hihi... kan ke pelik buat dessert guna bhn2 cmtu? Ko mampu buat coklat guna cili? haa.. tu psl la hanya yg GENIUS shj yg pandai mengolah resepi... Sorg peserta akan disingkirkan pada setiap pusingan... peserta akhir yg menang itulah SWEET GENIUS & akan dpt $10k... Woww, makcik kayo :D


Start the clock!!!

Teruja aku tgk peserta2 yg tangkas ni buat hidangan masing2.. buat aiskrim, popcorn, marshmallow & mcm2 lg la... kreatif! kat bawah ni antara peserta2 yg tgh gigih prepare makanan :





Ni dorg tgh present hidangan masing2 kat Chef Ron...




Chef Ron ni kalau buat food testing, memang mantap komen2 dia... pakar kan? Kalau dia komen masakan aku, mau nangis aku depan2 tu.. hihi..

Tu je nak citer kali ni... Aha, Icha pun suka citer ni tau.. dia sebut, nak tgk 'geneusss'.. hihi... :-)

Apepun, aku hrp Astro kembalikan la rancangan peberet aku nih... Plzzzzzzz... 

*semua pics dari gugel

No comments: